Merkataritzaren eta Ekonomia Iraunkorraren Plan Estrategikoa, sektorearen posizio lehiakorra hobetzeko

Erabiltzailearen aurpegia Ordizian Elkartea

Ordiziako Udala, IKEI Research & Consultancy enpresaren eskutik, Hiri Merkataritzaren eta Ekonomia Iraunkorraren Plan Estrategikoa egiten hasiko da, lehen Merkataritza Biziberritzeko Plan Berezia bezala ezagutzen zena. Sektorearen posizio lehiakorra hobetzearen aldeko apustua da, sektorearen posizio lehiakorra hobetzeko eta indartzeko udal ibilbide-orri bat sortuz, eta Ordiziak udalerri komertzial gisa duen erakargarritasuna indartzeko, bai ordiziarrentzat, bai bisitarientzat. Sektoreak epe labur eta ertainean jarraitu beharreko estrategia markatuko duen dokumentua izango da.

Merkataritzako Plan Estrategikoak tokiko merkataritzaren egungo faktoreei eta baldintzei aurre egiteko apustu egiten du, hurbileko merkataritzako eguneroko gastua handitzeko eta merkataritza beste sektore batzuekin lotzeko, hala nola turismoarekin, kulturarekin eta aisialdiarekin. Sektorea berritzeko eta modernizatzeko beharra merkataritzaren iraunkortasunerako eskakizun gisa onartu nahi da, eta sektorearen eta erakunde publikoen arteko koordinazio-bideak ezarri.

“Merkataritzako plan estrategiko berri bat egiteko beharra ikusi genuen udalerriko merkataritza-sektorearekin 2023an egindako kontraste-bilera baten ostean. Bilera horretan hainbat iradokizun, proposamen eta behar jaso ziren sektorea indartzeko, erosketa-esperientziarako ingurune atseginagoa sortzeko eta dagoeneko presente dauden edo aurkeztuko diren erronka berriei aurre egiteko”, azaldu du Maitane Alvarez alkateordeak.

Hala, IKEI enpresa izango da hau guztia kudeatuko duena. Merkataritza-sektorearen egungo egoeraren erradiografia egingo du herritar zein merkatariekin elkarlanean, tokiko herritarren ezaugarri, behar, eskakizun eta kontsumo-ohitura nagusiak ezagutu ahal izateko.

“Ordiziako errealitatea jasotzeko inkesta bat egingo da, eta bertan parte hartzeko gonbita egiten zaie ordiziarrei. Inkesta hauek telefonoz egingo dira, baita Udalaren informazio-komunikazioko WhatsApp bidez ere”, gehitu du Alvarezek.

Helburuak

Proiektuaren helburua Ordiziako Merkataritza Planaren elementu estrategikoenak garatzea izango da, tokiko merkataritza-sarea babesteko eta indartzeko.
Merkataritzan belaunaldien arteko erreleboari aurre egitea da helburu nabarmenetako bat eta horren inguruko hausnarketa egin behar da,

bereziki, erretirotik gertu daudenei buruz, belaunaldi-erreleborako eta ekintzailetzarako plan baten hasiera baloratzeko.

Merkataritza-plan berri honekin lortu nahi diren beste helburu batzuk:

  • Merkataritza-negozioak garatzeko aholkularitza-bideak bilatzea, berrikuntza, lehiakortasun eta hobekuntza-ildoen bidez tradizioa eta modernitatea uztartuz, eta produktuaren kalitatearen eta salmenta-prezioaren bidez ez ezik, erosketa-esperientzia lehiakorra ahalbidetuko duen zerbitzu hobe baten bidez ere balioa sortuz.
  • Segmentu gazteena erakarriko duten dinamizazio, komunikazio eta sentsibilizazio ekintzak identifikatzea.
  • Ordiziak merkataritza eta aisialdia udalerri gisa duen irudia indartzea.
  • Udalerriaren merkataritza-eredu bat sortzea, hirigintza eta mugikortasun iraunkorra izango dituena.
  • Merkataritzan inplikatutako hainbat eragilerekin Ordiziako merkataritza-foro bat eratzea, lankidetza publiko-pribatua hobetzeko eta Merkataritzaren Plan Estrategikoan ezarritako helburuen betetze-mailaren jarraipena egiteko

Laburbilduz, Hiri Merkataritzaren eta Ekonomia Iraunkorraren Plan Estrategikoari esker ibilbide-orri bat izango du Ordiziako Udalak, sektorearen beharrizanei erantzuteko tresna izango dena, eta ezarritako helburuak lortzeko baliagarri izango diren zereginetan sektorea inplikatuko duena.

Egin GITBkide Goierri Irrati Telebista aplikazioan eta zozketaz, Gida Komertzialeko abantailaz eta premium edukiaz gozatu.


GITBkide