Iruñean aurkeztu dute udaberrian egingo den laugarren Euskaraldia. Bertan, edizio berriak izango dituen ezaugarri nagusiak zeintzuk diren azaldu dute. Antolakuntzatik azpimarratu dute Euskaraldia ez dela kanpaina huts bat, euskararen erabilera biderkatzeko ariketa sozial bat baizik.
Hizkuntza-ohiturak aldatzeko ariketa sozial gisa duen eraginkortasuna aski frogatuta gelditu da urtez urte. Lehen ediziotik, emandako datuen arabera, 320.000 herritar baino gehiagok hartu dute parte noizbait Euskaraldian.
Aurten, Euskaraldia ulertu, ikusi eta bizitzeko modua aldatzea proposatu dute antolatzaileek, berrabiaraztea, “Euskaraldia gaindituko duen Euskaraldia” izan dadin. Izan ere, azken edizioaren ondoren egindako hausnarketa prozesuan, Euskaraldiak berrikuntza behar duela ondorioztatu zuten, herritarrengan, berriz ere ilusioa masiboki pizteko.
Euskararen erabilera aktibatuko duen mugimendua sortu nahi dute. Kaleko euskalgintza, euskaldun eta euskaltzaleak mugiarazi, alegia. Euskal Herri osoan euskararen erabilera aktibatzeko prest dagoen jendea batu, trebatu, antolatu eta dinamika soziala indartu nahi dute.
Berritasunekin etorri arren, Euskaraldiaren oinarria mantendu egingo da. Partaideek ahobizi ala belarriprest rola hautatuko dute, izena eman, eta 11 egunez, dagokien txapa jantzita egingo dute ariketa.
Hemendik aurrera, entitateek ere Euskaraldian izena emateko aukera izango dute www.euskaraldia.eus webgunean. Herritarrek berriz, martxotik aurrera izango dute belarriprest edo ahobizi bezala izena emateko aukera.